تبلیغات
Welcome - نقد و برسی بازی Need For Speed Shift 2

بازدید : مرتبه
تاریخ : چهارشنبه 24 فروردین 1390


ناشر بازی : Electronic Arts
سازنده ی بازی : Slightly Mad
رده ی سنی بازی : E
پلتفورم های دیگر : PC – XBox360
ژانر بازی : GT / Street Racing
تاریخ عرضه ی بازی : Mar 29, 2011

Shift 2: Unleashed ( با حفظ نام برند : Need For Speed: Shift 2 Unleashed ) عنوان جدیدی از سری NFS است که به عنوان هفدهمین نسخه از این فرانچیز عظیم شناخته می شود.این بازی بوسیله Slightly Mad Studios ساخته شده است و توسط Electronic Arts انتشار یافته است .گفتنی است که این بازی شبیه ساز رانندگی بوده ، و به دنبال نسخه اول ( که در سال ۲۰۰۹ انتشار یافت ) مراحل ساخت را طی میکند.همچنین ، این نسخه از سیستم Autolog نیز بهره میبرد که پیش از این در NFS: Hot Pursuit آن را مشاهده کردیم. راندن یک اتومبیل ، آن هم در سرعت بالا میتواند بسیار جالب و سرگرم کننده باشد ، همان هدفی که بسیاری از بازیهای این سبک از جمله Gran Turismo 5 و Forza Motorsport 3 موفق به تحقق آن شدند ، اما در این بین چیز دیگری فراموش شده و یا کمتر به آن اهمیت داده میشود ، رانندگی در سرعت بالا علاوه بر جذابیت ، میتواند وحشتناک باشد. Shift 2: Unleashed ( با حفظ نام برند : Need For Speed: Shift 2 Unleashed ) عنوان جدیدی از سری NFS است که به عنوان هفدهمین نسخه از این فرانچیز عظیم شناخته می شود.این بازی بوسیله Slightly Mad Studios ساخته شده است و توسط Electronic Arts انتشار یافته است .گفتنی است که این بازی شبیه ساز رانندگی بوده ، و به دنبال نسخه اول ( که در سال ۲۰۰۹ انتشار یافت ) مراحل ساخت را طی میکند.همچنین ، این نسخه از سیستم Autolog نیز بهره میبرد که پیش از این در NFS: Hot Pursuit آن را مشاهده کردیم. راندن یک اتومبیل ، آن هم در سرعت بالا میتواند بسیار جالب و سرگرم کننده باشد ، همان هدفی که بسیاری از بازیهای این سبک از جمله Gran Turismo 5 و Forza Motorsport 3 موفق به تحقق آن شدند ، اما در این بین چیز دیگری فراموش شده و یا کمتر به آن اهمیت داده میشود ، رانندگی در سرعت بالا علاوه بر جذابیت ، میتواند وحشتناک باشد. نسخه های SHIFT تحت تاثیر تغیرات کلی و شگفت آوری قرار گرفته اند.تغیراتی که بر روند بازی و گیمر تاثیر گذاشته اند.این تغیرات شامل تغیرات کلی در نمایش داخل خودرو،امکان تغیر چیدمان خودرو،امکان تیونیگ خودرو و تغیراتی در دسته بندی خودرو ها است.همچنین تغیراتی نیز در کنترل و نحوه ی هدایت خودرو صورت گرفته است.تغیراتی که برای یک طرفدار پر و پا قرص چیزی چندان خوش آیند نیست.فرض کنید شما یک طرفدار بازی اکشن پر سابقه هستید و در نسخه ای که مدت ها نتظارش را میکشیدید شاهد تغیرات نا گواری هستید و حال شما باید مانند یک گیمر آماتور به دنبال کلید های موجود در کیبورد بگیردید.این اغیرات شامل تغیر در نحوه ی مشاهده ی خودرو از داخل و از خارج است.اما امکانات جالبی نیز افزوده شده است که در ادامه به آن می پردازیم. این امکان در این بازی وجود دارد که یک خودرو با هشیاری فراوان از پشت طوری به خودرو شما ضربه بزند که خودرویتان منحرف شود و با برخورد با سرهت بالا با پیست چرخ هایتان به هوا پرتاب شود.!!!حتی کمترین جزئیات از آسیب دیدگی های خودرو پوشیده نمیماند.درست است که این نسخه هم نوعی کپی برداری حرفه ای و بدست آوردن پول مفت است ولی به نوع خود برای طرفداران بازی GT5 هم جذاب است. این تغیراتی که در بازی داده شده است.می تواند تجربه ی جالب و کافی را برای افرادی که رانندگی احتیاط لازم را ندارند. گذراندن یک پیچ به طور کاملا سالم در سرعت بالا،تجربه ی کافی را میطلبد که تجربه ی افرادی که طرفدار این سری بازی ها بودند به کارشان می آید.شما باید سر پیچ ها کمی سرعت خود را بکاهید و در کمترین زمان بپیچید تا کمترین زمان را از دست بدهید.همچنین کنترل خودرو از نمای داخل کار نسبتا سختی است.آن قدر سخت و هیجان انگیز که شما حتی فرصت آن را نمیکنید که به کیلومتر شمار نگاهی بیندازید و سرعت خود را مشاهده کنید. یک قدم جلوتر از نمای cockpit ( نمای داخل کابین ) بازی Shift ، نسخه دوم این نما را از چشم راننده و به صورت واقع گرایانه تر ارائه می کند.Jesse Abney در این رابطه می گوید "در نمای کلاه ایمنی ، موتور تخریب پذیری از فشار وارد بر دوربین اثر میپذیرد و همین عامل باعث میشود تا احساس کنید که این یک بازی نیست ، بلکه رانندگی واقعی است.پس ، هر چه سرعت خود را افزایش بدهید بلور بیشتری را مشاهده میکنید ، همین مات شدن صحنه باعث میشود تا فشار رانندگی در سرعت بالا را بهتر تجربه کنید و بازی را واقع گرایانه تر دریابید.شاید این تفاوت به نظر بسیار کوچک و ساده باشد ، اما با نگاهی عمیق تر متوجه میشویم که انجام بازی به وسیله یک دید عادی و محدود به شیشه جلو اتومبیل ، بسیار متفاوت تر از حس واقعی رانندگی و یک دید طبیعی خواهد بود ، و این دو از نظر تاثیر روانی قابل قیاس نیستند.در ادامه ، با یک محدوده ی دید عریض تر روبرو خواهید بود و همچنین ، به دنبال این دید عریض ، شاهد چرخش های طبیعی سر راننده در سر پیچ ها خواهید بود.Abney در این رابطه اظهار دارد "نگاه دوربین کلاه ایمنی به طور اتوماتیک به گوشه ها خیره میشود.بنابراین ، این نگاه اتوماتیک ، خود به عنوان یک کمک در گیم پلی بازی محسوب میشود." تمامی بازیهای شبیه ساز رانندگی ( به جز FM3 ) تخریب پذیری آن چنان خوبی را عرضه نمی داشتند و به شما اجازه نمیدادند که ماشین های گران قیمت و لایسنز شده را در پیست مسابقه نابود کنید ! اما Slighly Mad Studios در رابطه با تخریب پذیری ، چیزی فراتر از تصور شما را در بازی گنجانده است.سازندگان بازی در این رابطه میگویند "سال عرضه نسخه اول تخریب پذیری بازی ، یک تخریب پذیری ظاهری و محدود بود ، اما ما دست به کار شده ایم." "این نسخه از بازی با تخریب پذیری بسیار هیجان انگیز و نزدیک به واقعیت همراه خواهد بود.شما میتوانید تخریب پذیری را تجربه کنید ، لاستیک های اتومبیل خود را از جا بکنید ، میله های اتومبیل را نابود کنید و در نهایت ، ماشین خود را به طور کامل نابود کنید تا از روز مسابقه محروم شوید.اما تخریب پذیری بازی تنها به در آمدن لاستیک ها ختم نمیشود ، بلکه هر ضربه و خراش که از پیست مسابقه ( و یا ماشین های دیگر ) اثر گرفته بر روی بدنه اتومبیل شما به خوبی نمایان میشود. چه چیز یک اتومبیل خوب است اگر حس نکنید که مال شماست ؟ Shift 2 اتومبیل های خود را در قالب ۴ گروه عرضه میکند.همچنین ، سازنده قصد دارد تا با قرار دادن گزینه های کاستومایز اتومبیل ( طراحی دستی برخی قسمت های اتومبیل و به نوعی اسپرت کردن آن ) حالتی را بوجود بیاورد که تصور کنید مالک واقعی اتومبیل خود در بازی هستید.همانطور که گفته شد ، اتومبیل های بازی در قالب چهار دسته با نام های "Retro" (اتومبیل هایی که از مدل های بسیار قدیمی الگو گرفته اند ، اما با تکنولوژی روز مطابق شده اند ؛ مانند فورد موستانگ ساخت سال ۲۰۰۵ که از فورد موستانگ ساخت سال ۱۹۶۴ الگو گرفته است.) ، "Muscle" (اتومبیل های پر قدرت و با بدنه ی محکم) ، "Legend" و "Super car" قرار گرفته اند که تمامی این چهار دسته قابل دستکاری و کاستومایز خواهند بود.در سال ۲۰۰۹ ، بازیکنان NFS: Shift از کاستومایز اتومبیل ها بهره ای نبردند.با این حال بر اساس گفته سازنده بنظر میرسد هر چیز در Shift 2: Unleashed قابل کاستومایز و طراحی باشد. همچنین تغیرات ایجاد شده در نحوه ی ایجاد تغیر در نوع نشان دادن دوربین است. دوربینی که در چند حالت تعبیه شده است.شما میتوانید دوربین را در حالات داخل ماشین،حالت داخل ماشین،نمای دور،نمای کاپوت،نمای جلوی خودرو تنظیم کنید.این تغیرات را میتوانید با فشردن کلید F مشاهده کنید.همچنین میتوانید اطلاعاتی کافی از وضعیت خودرو را با فشردن کلید C بدست بیاورید.تنها کلید هایی که تحت تاثیر تغیرات قرار نگرفته اند.کلید B برای مشاهده عقب و کلید های هدایت فرمان خودرو هستند. گرافیک این بازی و هم گیم پلی آن نیز دست خوش تغیراتی شده است.برای نشان دادن هرچه طبیعی تر آسیب های وارده به خودرو ها مسلما گرافیک و سیستم بالا نیاز است.گرافیک مورد نیاز باید آن قدر بالا باشد تا بتواند آسیب های جزئی را از قلم نیاندازد.همچنین باید آن قدر حرفه ای رویش کار شده باشد تا پرش هایی جزئی هم نداشته باشد.


طبقه بندی: دانلود,نقد و برسی کامل بازی ، 
ارسال توسط فرزاد پولادی
آرشیو مطالب
نظر سنجی
دوست دارید این وبلاگ به کدام دامین متصل شود؟








پیوند های روزانه
فایر فاکس